
Beste SVBS’77-leden, vrijwilligers, supporters en vrienden van de club,
Wat gaat het snel! We zijn alweer een heel kwartaal verder en wat hebben we veel moois meegemaakt en in gang gezet.
Graag neem ik jullie mee in de laatste ontwikkelingen én een blik op wat er nog gaat komen.
We zijn trots op wat we samen bereiken en kijken vol vertrouwen naar de toekomst.
Nieuw seizoen 2025-2026 staat klaar!
Het nieuwe voetbalseizoen gaat bijna van start. De teams, trainers en leiders zijn er helemaal
klaar voor om er samen een sportief en gezellig seizoen van te maken. Voor zowel het 1 e als 2 e
damesteam (ST VHK/SVBS) zijn we nog op zoek naar een enthousiaste trainer/leider. Ken jij
iemand die deze uitdaging wil aangaan? Laat het ons weten! Samen maken we onze teams
sterker.
Aanvullende informatie:
Er zijn enkele wijzigingen doorgevoerd waarover wij u willen informeren:
• 1e elftal – wijziging in staf/ begeleiding, Jacco Oostwold wordt toegevoegd aan de staf
onder leiding van onze nieuwe trainer Elvin Matuankotta. Hij zal de lege plek die Jarno
Stam na zijn afzwaaien invullen komende seizoen. Er zal nog een nadere kennismaking/
introductie volgen van onze nieuwe trainer en zijn begeleiding.
• We hebben een nieuw jeugdteam welke competitie gaat spelen, de JO8. Dit zijn de
jongens/meisjes welke afgelopen jaren hebben deelgenomen aan de minidivisie in
Meppel (JO7 toernooiverband). Deze jonge fanatieke club zal worden getraind en
begeleidt door Arne de Jonge, Jelle Stam zal bij de trainingen assisteren.
Vrijwilligers en ‘Road to Jubileum 2027’
Een vereniging als SVBS’77 kan niet bestaan zonder de inzet van vele vrijwilligers. Gelukkig
hebben we een grote groep mensen die zich belangeloos voor onze club inzetten. Tijdens onze
vrijwilligersavond spreken we altijd onze waardering uit, maar ook nu willen we iedereen
hartelijk bedanken voor hun inzet. We hopen dat we ook komend seizoen weer op jullie kunnen
rekenen.
Herken je jezelf hier nog niet in, maar wil je toch graag iets voor de club betekenen zonder vaste
verplichtingen of verantwoordelijkheden? Meld je dan gerust aan bij één van de bestuursleden.
Daarnaast hebben we hulp nodig om het barrooster voor alle speeldagen, toernooien en de
familiedag rond te krijgen. Wil je hierbij helpen? Meld je dan alsjeblieft aan!
We bereiden ons al voorzichtig voor op een heel bijzonder moment: het 50-jarig jubileum van
onze club in 2027. Om dit feest groot en onvergetelijk te maken, starten we een speciale
feestcommissie. We zoeken een mooie mix van jong en oud die mee willen denken en aanpakken.
Jouw ideeën en inzet zijn van harte welkom! Samen maken we er een knalfeest van
waar iedereen goed op terug zal denken.
Aanvullende informatie:
Voor technische zaken kun je terecht bij Jacob de Jonge of Chris Rook;
Voor facilitaire zaken kun je terecht bij Larissa van Bakel of Dominique Stam-Elbers.
Voor algemene- sponsorzaken kun je terecht bij Herco Brand
Renovatie wedstrijd- en trainingsveld
Onze accommodatie is een bron van trots. De afgelopen tijd is er flink geïnvesteerd in ons
trainingsveld en hoofdveld. Het nieuwe trainingsveld groeit prachtig en krijgt de aandacht die
het verdient. We willen het veld de tijd geven om zich goed te ontwikkelen, zodat het duurzaam
bespeelbaar blijft voor iedereen. We vragen ook onze leden en teams om zorgvuldig met het
veld om te gaan en kleine beschadigingen waar mogelijk zelf te herstellen. Zo houden we onze
accommodatie op topniveau.
Aanvullende informatie:
De trainingen voor 2025 worden zolang mogelijk gepeeld op het hoofdveld.
Financieel gezond blijven
We werken er hard aan om onze club financieel gezond te houden. Hiervoor is overzicht
benodigd in de vorm van een jaarbegroting welke we gaan opstellen. De sponsorcommissie is
actief bezig met het werven van nieuwe bord-sponsoren, wat al een mooie bijdrage levert aan
onze begroting. We willen de kosten voor leden zo laag mogelijk houden maar zijn desondanks
genoodzaakt prijsverhogingen door te voeren, de noodzakelijke aanpassingen zullen we altijd in
overleg met jullie leden doorvoeren. Transparantie en samenwerking staan voorop welke in de
algemene ledenvergadering verder aanbod komen. De ledenvergadering dit jaar zal worden
gehouden op donderdag 18 september 20.30 uur.
Aanvullende informatie:
De club staat er financieel goed voor en zal ook dit jaar in de + eindigen waarmee een buffer
opgebouwd blijft worden. Met de situatie dat de accommodatie/ faciliteiten in eigendom zijn
van de club en de bouw ervan is afgerond met de bepaalde subsidies hiervoor verstrekt zijn, zal
de club met een jaarbegroting gaan werken. Deze begroting zal worden opgesteld waarin een
jaarlijks overzicht van alle verwachte inkomsten en uitgaven wordt gegeven waardoor we grip
houden op het geld. We kunnen vooruit kijken en ons voorbereiden op de dure en goedkopere
jaarlijkse aankopen, en plannen wanneer/ hoeveel geld we opzij kunt zetten voor onvoorziene
zaken of grotere investeringen (in de toekomst). Uit een eerste berekening over de afgelopen 2
jaar is gebleken dat de vaste lasten en inkomsten (met doorkijk – opzet jaarbegroting vanaf
2025) nagenoeg gelijk zijn waarbij we het geluk hebben dat we met extra sponsorgelden en
extra kantine inkomsten (altijd nog kunne) zorgen voor een +, voor de jaarcijfers van dit jaar
vraag ik u te komen naar de algemene ledenvergadering welke gehouden zal worden op
donderdag 18 september 2025. In de prognose voor komend seizoen worden enkele
verhogingen op de vaste lasten verwacht. We hebben daarom gekeken naar mogelijke
prijsverhogingen welke we willen voorstellen, welke tevens in de ledenvergadering zullen
worden toegelicht. De verhogingen zullen worden bekeken tegen het marktconforme tarief
waarbij we de verhoging zo minimaal mogelijk willen doorvoeren en hiervoor de goedkeuring
gaan vragen aan onze leden.
Klussenochtend & Schoonmaak
Onze tweede klussenochtend komt eraan! Dit is de perfecte gelegenheid om samen de handen
uit de mouwen te steken en onze kantine, kleedkamers en accommodatie netjes en schoon te
houden. We krijgen veel complimenten over onze faciliteiten, laten we daar trots op zijn en ze
samen in topconditie houden. Iedereen is welkom om mee te helpen, want samen maken we
het verschil. De klussenochtend staat gepland voor zaterdag 6 september vanaf 8.00 uur.
Aanvullende informatie:
Na de laatste berichtgeving over de schoonmaak heeft gelukkig zich iemand gemeld. Inmiddels
is Nicky Freriksen volledig ingewerkt en zelfstandig schoonmaker van onze accommodatie nog
ondersteund door enkele bestuursleden. We zijn erg blij hiermee waarbij de vorige opmerking
nog steeds geldt, te weten: ‘laten we met z’n allen ervoor zorgen dat er zo weinig mogelijk
schoongemaakt hoeft te worden!’
Bestuurszaken – nieuwe kansen
Vanaf de Algemene Ledenvergadering in september zullen er een paar wissels zijn binnen het
bestuur. Onze penningmeester Anouk stopt na een geweldige periode, maar zorgt natuurlijk
voor een soepele overdracht. Ook onze wedstrijdsecretaris Peter Stam stopt na vijf jaar
waardevolle inzet, inclusief zijn werk voor de jeugd. We zijn dankbaar voor hun bijdrage en
kijken uit naar nieuwe bestuursleden die met frisse energie willen meebouwen aan onze club.
Zie jij jezelf al in het bestuur? Stuur een berichtje naar onze secretaris Dominique
(secretaris@svbs77.nl) of spreek een van ons aan. Samen houden we SVBS’77 sterk en
toekomstbestendig!
Tot slot
We zijn inmiddels bijna een jaar onderweg met het huidige bestuur en het is duidelijk dat we al
veel hebben bereikt. De ervaringen van de afgelopen tijd nemen we mee om een stabiele en
energieke bestuursformatie neer te zetten. Mijn persoonlijke motto blijft onze leidraad: ‘bij alle
beslissingen staat het clubbelang altijd voorop’.
Met de steun van alle bestuursleden en jullie betrokkenheid hebben we alle vertrouwen in een
sportief, gezellig en harmonieus seizoen en toekomst.
Bedankt voor jullie enthousiasme en inzet en geniet van de zomer(vakantie)!
Sportieve groet namens het bestuur,
Herco Brand
Voorzitter SVBS’77
Lees je de nieuwsupdate liever als PDF? Klik hier!